Pagina's

vrijdag 13 juli 2012

gehaakt beertje met afstudeerhoed/mortarboard

Toen men jongste dochter met mij mee zat te kijken naar de foto's op Pinterest zag ze dit beertje staan.
Zo eentje had ze wel graag willen hebben voor het einde van het schooljaar want ze studeerde af in het zesde leerjaar. Dus mama aan de haak en het is af geraakt op de laatste dag van het schooljaar. Daarna zijn we vertrokken voor 10 dagen naar Frankrijk en nu pas weer wat tijd om te bloggen. Dit was het resultaat.
Een volgende keer zou ik het hoedje wat groter proberen te maken.
Ik had wol mee op vakantie om een poncho te breien, de poncho is afgeraakt op de laatste avond voor ons vertrek naar huis. Ik had hem eigenlijk wel eerder kunnen gebruiken vanwege de frisse temperaturen tijdens onze vakantie, zeker om 's avonds buiten te zitten maar ik heb het moeten stellen met een warme pull.
Ik vond de poncho veel te los gebreid en ik heb hem weer helemaal uitgehaald en opnieuw begonnen, deze keer met dunnere priemen en hopelijk geeft dit een beter resultaat. Mijn dochters verklaren me elke keer voor zot als ik een werk helemaal uithaal en terug opnieuw begin maar als het niet helemaal ok is dan wordt er verder niks mee gedaan en dat is wel zonde van het werk dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten