Pagina's

dinsdag 12 februari 2013

Vilt

Een tijdje geleden zag ik op Pinterest leuke ideetjes om droog te vilten.
Beetje viltwol in een uitsteekvormpje (eentje om koekjes te maken) en dan maar prikken.
Ik had nog viltwol liggen, ik had enkel nog een dikke mousse nodig om op te vilten en viltnaalden.
Vlug langs den Banier, mijn klantenkaart was vol en had nog wat centjes te goed en daar viltnaalden en mousse gekocht.
Het zag er simpelere uit dan het in het echt is vind ik. De wol geraakt ook helemaal in de mousse en dat moet je er dan weer uithalen. Waarschijnlijk doen we het nog niet helemaal juist maar het was wel leuk.
Nog een ander ideetje zag ik op Kreavak, droogvilten op piepschuim of styropor. Ik heb in mijn winkeltje van die hartjes en ook dat hebben we geprobeerd, ook heel leuk om te doen en hier kan je echt wel heel veel kanten mee uit.
Onze voorlopige resultaten.
hartje in piepschuim


vlinder? in vilt

bloem? in vilt

Daarnaast ben ik met van alles en nog wat bezig.
Ik had op de opendeurdag van Verachtert een demonstratie gezien van een speciale haaknaald van Clover.
Het zag er superleuk uit, dus daar maar gelijk wat haaknaalden besteld en als ze geleverd werden meteen geprobeerd. Het eerste projectje ging een colsjaal worden, jaja weer eentje ;)
200 steken opgezet, gepast bij de oudste dochter want die kon er nog wel eentje gebruiken in fluokleuren.
Toen de sjaal bijna klaar was en even gepast werd bleek hij toch nog niet wat het moest zijn, ik vond de steken wat te vast, de dochter vond hem toch nog niet lang genoeg dus we beginnen nog maar eens opnieuw. Ik heb nog wel vlug een foto gemaakt om het effect te laten zien. Wordt vervolgd ...
voor en achterkant

voorkant

achterkant
speciale haaknaald


10 opmerkingen:

  1. heej die sjaal zo met die 2 kleuren enorm mooi zeg!!!!
    en je vilt werk mag er zeker zijn ...ik doe het je niet na

    dat hartje is helemaal ♥♥♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die uitstapjes naar onbekende technieken! Ik ben wel nieuwsgierig naar die speciale haaknaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het wel leuk om nieuwe dingen te ontdekken en proberen.
    Het is deze haaknaald, ik heb ze in mijn winkeltje.
    http://www.wolenzo.be/c-1975415/clover-tunische-haaknaald/
    Best wel prijzig want ze kost 10,75€ maar wel heel leuk om mee te werken. Ik ben ondertussen al opnieuw begonnen met een andere steek, als ik wat resultaat heb zal ik een foto plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die kleuren zo door elkaar in de sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je hartje ook heel goed gelukt zo hoor!
    En die sjaal met 2 kleuren vind ik ook super!

    groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hartje is weer super gelukt Kristel, wat anders? De vlinder en bloem vind ik iets minder.
    Pech met je colsjaal dat hij te kort en niet naar je zin was. Om dan opnieuw te beginnen, jij moet goesting hebben. De kleurtjes vind ik wel heel mooi, succes met je 2e poging want het lijkt me moeilijk met die speciale haaknaald :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi die sjaal in 2 kleuren, hoe doe je dat???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat hartje is echt practig. Idd een leuke tecnniek maar vraagt wat oefening en toch ook wat inzet want ik vind dat je heel lang moet prikken om een mooi resultaat te krijgen.. Ik heb ook al gemerkt dat sommige sponzen helemaal verkruimelen in het prikvilten, heel vervelend... Toevallig zeg dat we op dezelfde moment met dit bezig zijn... Groetjes, creazus An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga iets anders proberen te zoeken dan die spons die ik nu heb, ik had al gedacht om er een stukje stof onder te leggen en die dan daarna uit te knippen, we zien nog wel ;)

      Verwijderen
  9. Dank je wel voor de complimentjes allemaal!
    De sjaal is echt wel heel makkelijk hoor, het is de speciale haaknaald die het hem doet. Hier een link naar een filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=zQfp88HI2WY

    BeantwoordenVerwijderen