Pagina's

zaterdag 25 januari 2014

Ajour ripple deken in regenboogkleuren


Weer veel te lang geleden.
Haken en breien doen we nog, foto's nemen af en toe maar het bloggen zelf schiet er een beetje over maar ik doe men best.
Ik zoek nog een evenwicht tussen men gezin, men job, men winkeltje, haken, mijn huishouden, blog's lezen, blog schrijven, ... tips zijn altijd welkom want evenwicht is niet men sterkste kant ;)

Dit deken is ook gemaakt voor mijn moeder.
Ik ben er zelf ook aan eentje bezig, neen 2 eigenlijk maar ondertussen ook nog 5 andere projecten begonnen en ja zo geraakt er niets af he. Hoe chaotischer men hoofd aan hoe meer projecten ik begin en hopelijk keert de rust weer snel terug en geraakt er iets af ;)

Deze ajour ripple is gemaakt in Lammy Standard No1.
20 bollen gebruikt, 7 kleurtjes en telkens crème kleur tussen.
Gebruikte kleuren, 2 bollen van elke nr. 015, 035, 043, 372, 420, 515 en 718, creme kleur, 016, 6 bollen.

Afmetingen: 90 cm x 175 cm
180 losse opzet + 3 keerlosse
4 stokje haken, 2 stokjes samen haken, 4 stokjes, 2 losse en dan herhalen

Eigenlijk hetzelfde als een "gewone" ripple maar dan 2 losse er tussen.





13 opmerkingen:

  1. Mooie deken! Lekker vrolijk met al die kleurtjes :-)
    Rustig blijven ademhalen, dat is de beste tip die ik je kan geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie en vrolijke deken! Bedankt ook voor de instructie, komt op mijn lijstje (maar wat staat daar niet op?) Enne, ceep calm and carry on!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden!!
    Is het misschien handig om een 'planning' te maken met waar je die week aan verder wilt?
    Ik doe het nu ook -ben ook met veel te veel bezig- en dat werkt echt, voor mij.... (meestal)

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooie deken!! En eh, evenwicht is niet mijn sterkste kant. Soms het één wat meer, soms het ander ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die losse er tussen maakt het toch weer een beetje anders. Mooi !!! De kleuren vind ik ook heel geslaagd.
    Neen, ik heb ook geen oplossing voor jou probleem, tijd heb je toch altijd tekort...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi!! mooie kleuren zeg :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word er helemaal vrolijk van, wat een mooie kleurtjes zeg! Fijn weekend, lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi geworden zeg! Mooie kleuren heb je gebruikt!

    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi regenboogdekentje Kristel, een mens wordt er heppy van!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoon rustig voortdoen en binnenkort is alles ineens klaar! Mooi dat "ripple" deken... na mijn CAL spreien ga ik ook eens zo eentje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, dat is een supermooie deken! Je hebt ook wel heel wat ballen in de lucht te houden, dat valt niet mee...
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ben met bezig met het ripple babydekentje maar loop steeds vast met het patroon klopt het wel dat je 3x 2 samen breid en dan 5xomslag 1 recht krijg je toch te veel steken klopt het patroon toch niet meer zou je me de oplossing willen maillen??????

    BeantwoordenVerwijderen